سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کسب در آمد اینترنتی و خانگی ،کسب و کار

نگاهی به چک لیست طراحی مجدد وب سایت

    نظر

نگاهی به چک لیست طراحی مجدد وب سایت

امروزه یکی از بهترین روش های معرفی برند و دستیابی به مشتریان وفادار، ایجاد یک وب سایت تجاری با کیفیت و حرفه ای می باشد. هنگام طراحی سایت قطعا باید به عناصر و مشخصات متعددی توجه داشته باشید. با این وجود اگر می خواهید قدرت و کیفیت سایت خود را حفظ کنید، باید به روزرسانی و ارتقاء آن را در اولویت قرار دهید. با توجه به پیشرفت و سرعت بالای تغییر در فناوری، اگر برای ارتقاء سایت خود اقدام نکنید، قطعا رقبا شما را کنار خواهند زد. تغییر و تکامل خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید، در کنار به روز رسانی سایت و بهبود عملکرد آن می تواند نقش بسیار موثری در موفقیت برند شما داشته باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با چک لیست مورد استفاده در طراحی مجدد وب سایت و سایت ساز  آشنا کنیم.

اهمیت طراحی مجدد وب سایت

طراحی مجدد وب سایت کار بسیار مهمی است که برای نگهداری از سایت خود باید انجام دهید. فراموش نکنید که این کار علاوه بر بهبود ظاهر و زیبایی سایت، نقش بسیار موثری در بهبود عملکرد آن نیز دارد. در این طراحی مجدد محتوای سایت، نحوه سئو، تجربه کاربری و همچنین بهینه سازی موبایل نیز مورد توجه قرار داده می شوند.

به طور کلی زمانی که پس از طراحی سایت آن را به اشتراک می گذارید، باید از ترفندهای مختلفی برای معرفی آن استفاده نمایید. تبلیغات در کانال های مختلف، به روزرسانی سایت و … همگی از فعالیت هایی است که می تواند به حفظ و ارتقاء سایت شما کمک کند. بنابراین پس از مدتی طراحی مجدد سایت ضرورت پیدا می کند.

هنگام طراحی مجدد سایت این نکات را از یاد نبرید

هنگام طراحی دوباره وب سایت بهتر است یک چک لیست از کارهایی که باید انجام شود، تهیه کنید. در این صورت می توانید مراحل طراحی مجدد را به صورت کاملا حرفه ای و مستقل انجام دهید. از نکات ابتدایی و مهمی که باید هنگام طراحی مجدد سایت به آن ها توجه داشته باشید، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

تعیین زمان طراحی مجدد سایت

ابتدایی ترین نکته ای که در طراحی مجدد وب سایت باید مد نظر داشته باشید، زمان مناسب برای طراحی مجدد است. برای این کار کافی است از خودتان بپرسید که آیا محتواهای سایت نیاز به تغییر دارند. در صورتی که فروش شما کاهش پیدا کرده و کاربران از سایت شما ناراضی هستند، زمان مناسبی برای به روز رسانی آن است.

بررسی و ارزیابی وضعیت فعلی سایت

در مرحله بعدی طراحی مجدد وب سایت باید وضعیت آن را مورد ارزیابی قرار دهید. برای این کار باید تمامی صفحات سایت خود را بازبینی کنید و آن ها را تحلیل نمایید. این کار به شما کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت سایت خود را نسبت به رقبا مشخص کنید و با توجه به آن برای طراحی مجدد سایت اقدام کنید.

تعیین اهداف و ایجاد برنامه

پس از ارزیابی سایت فهرستی از تغییرات مورد نیاز جهت طراحی مجدد وب سایت تهیه کنید. آیا می خواهید با این طراحی مجدد فروش خود را افزایش دهید. هدف شما انجام معاملات جدید است. به طور کلی مشخص نمودن معیارهای طراحی مجدد وب می تواند در میزان موفقیت شما نقش بسیار موثری داشته باشد. بنابراین سعی کنید اهداف خود را از این طراحی مشخص نمایید و سپس برای اجرای تغییرات برنامه ریزی کنید.

چک لیست مورد استفاده در طراحی مجدد وب سایت

داشتن یک چک لیست می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی سایت خودتان را دوباره طراحی کنید. به همین دلیل در ادامه برخی از مواردی که باید در این چک لیست به آن ها توجه کنید را برای شما معرفی می کنیم.

تعریف زبان بصری سایت

یکی از مهم ترین نکاتی که در چک لیست طراحی دوباره وب سایت باید قرار دهید، تعریف زبان بصری مورد استفاده در سایت است. پیش از آنکه بخواهید جزئیات سایت را مورد بررسی و تغییر قرار دهید، باید ظاهر مناسبی برای سایت خود طراحی کنید. ظاهر سایت زبان بصری آن است. بنابراین سعی کنید زبان بصری سایت را به گونه ای انتخاب کنید که با هویت برند مطابقت داشته باشد.

ایجاد نقشه سایت

در ادامه برای طراحی دوباره وب سایت باید نقشه آن را ایجاد کنید. نقشه سایت لیستی است که از تمامی صفحات سایت تهیه می شود و راه های ارتباط آن ها را با یکدیگر مشخص می نماید. این نکته در بهبود تجربه کاربری نقش بسیار موثری را ایفا می کند. از طرفی در دستیابی به ناوبری ایده آل بسیار موثر است.

استفاده از بهترین روش های طراحی

طراحی مجدد وب سایت از انتخاب بهترین روش برای طراحی آن آغاز می شود. هنگام انتخاب روش مناسب طراحی حتما به هماهنگی آن با هویت برند توجه داشته باشید. از مهم ترین عناصری که در این مرحله از طراحی باید به آن ها توجه نمایید، می توان به سلسله مراتب، کنتراست، تعادل، تایپوگرافی و … اشاره نمود.

به روز نمودن محتواها

تغییر محتواها بخش بسیار مهمی از طراحی دوباره وب سایت است. فراموش نکنید که کلمات و موضوعات انتخابی محتواها هستند که ارزش واقعی برند شما را مشخص می نمایند. به همین دلیل بهتر است پیش از نگارش محتواها، کاربران و نیازهایشان را به خوبی بشناسید و با توجه به آن محتواهای سایت را انتخاب کنید.

نکات قابل توجه هنگام طراحی مجدد وب سایت

از دیگر نکاتی که هنگام طراحی دوباره وب سایت باید آن ها را در چک لیست خود قرار دهید، به شرح زیر می باشند.

اهمیت سئو سایت

نکته دیگری که در طراحی دوباره وب سایت باید به آن توجه داشته باشید، سئوی سایت است. بهینه سازی و سئو می تواند به افزایش رتبه وب سایت شما کمک نماید. بنابراین بهتر است هنگام طراحی مجدد نیز از این موضوع غافل نشوید.

بهینه سازی نسخه موبایل

با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد برای بازدید از سایت های مورد نظر خود از گوشی استفاده می کنند، بهینه سازی موبایل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای این کار پس از طراحی نمودن مجدد وب، از آن با استفاده از موبایل بازدید کنید. این کار به شما کمک می نماید تا مشکلات نسخه موبایل سایت را شناسایی و برطرف نمایید.

بررسی و اشتراک گذاری

در آخرین مرحله از طراحی دوباره وب سایت، باید آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. همچنین می توانید از یک فرد مطمئن بخواهید به عنوان کاربر از سایت بازدید کند. در صورتی که ایرادی در آن دیده نشد، می توانید آن را منتشر نمایید.