سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش کسب در آمد اینترنتی و خانگی ،کسب و کار

کسب درآمد خانگی برای زنان

کسب درآمد خانگی برای زنان

کسب درآمد خانگی برای بانوان موضوعی است که در سال‌های اخیر، به شدت رونق پیدا کرده و بعضاً به دلیل مشکلات اقتصادی پیش آمده، خانم‌های بیشتری تمایل دارند تا بتوانند در منزل، چه از طریق اینترنت و چه بدون آن، درآمد داشته باشند. در این مقاله، بیشتر بحث ما در مورد کسب درآمد خانگی از اینترنت است. اگر شما هم یک خانم هستید و می‌خواهید در خانه و از اینترنت یا بدون اینترنت درآمد کسب کنید، پیشنهاد می‌کنم حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید.

شما هم می‌توانید برای خودتان یک کسب و کار خانگی راه‌اندازی کنید و هم اینکه بدون راه اندازی کسب و کار خانگی و تنها با انجام راه‌هایی، درآمد کسب کنید. ابتدا ببینیم کسب و کار خانگی چیست و چطور می‌توان از آن درآمد داشت.

تعریف کسب و کار خانگی

منظور ما از کسب و کار خانگی این است که اغلب کارهای مربوط به کسب و کار، در منزل انجام می‌شود، یعنی در اغلب موارد، نیازی به کارهای خارج از منزل برای رسیدگی به کسب و کار وجود ندارد. برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی خانگی، هم می‌توانید یک وب‌سایت برای خودتان طراحی کنید و محصولات و خدمات‌تان را به این طریق به فروش برسانید و هم اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی.

البته همانطور که گفته شد، برای کسب درآمد خانگی الزاماً نیازی به راه اندازی کسب و کار نیست و می‌توان از روش‌های دیگری نیز درآمد کسب کرد.

اهمیت مشاغل خانگی برای زنان

درآمد داشتن در این شرایط اقتصادی، برای درصد بالایی از افراد جامعه ضرورت دارد. در برخی از خانواده‌ها، درآمد آقایان، نمی‌تواند مخارج زندگی را تأمین کند و به همین دلیل، نیاز است تا خانم‌ها نیز، درآمد داشته باشند. به علاوه خانم‌ها، بعضاً زمان زیادی را در اختیار دارند و می‌توان از این زمان‌های طلایی، برای کسب درآمد استفاده کرد.

به علاوه اینکه می‌توان به استقلال مالی هم دست یافت. خیلی از بانوان دوست دارند از لحاظ مالی مستقل باشند و همین، فرصت خوبی برای شروع است. علاوه بر این، می‌توان به رشد و توسعه اقتصادی جامعه نیز کمک کرد.

10 ایده کسب درآمد خانگی اینترنتی برای زنان (آنلاین)

روش‌های که در اینجا برای کسب درآمد خانگی مطرح می‌شود، عمدتاً از طریق اینترنت است و البته در بخش بعدی، در مورد روش‌های کسب درآمد خانگی بدون اینترنت نیز توضیح داده خواهد شد. البته برخی از اینها جزو مشاغل خانگی تخصصی برای زنانو برخی دیگر مشاغل خانگی فاقد مهارت برای زنان می باشد

ایده اول: مدیریت پیج اینستاگرام

یکی از روش‌های بسیار خوب درآمدزایی، یادگیری اینستاگرام و سپس کسب درآمد از آن است. روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام نیز بسیار زیاد است که می‌توانید اما در اینجا، بحث ما در مورد مدیریت پیج‌های اینستاگرام است.

چطور می‌توان با مدیریت پیج‌های اینستاگرام درآمد داشت؟ بسیاری از افراد، چندین پیج در اینستاگرام (با اهداف مختلف) دارند و خیلی‌ها، زمان کافی برای مدیریت آن‌ها را ندارند. همچنین بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌ها، تخصص یا زمان کافی را برای اینکار در اختیار ندارند و به همین دلیل، مدیریت پیج خود را به افراد دیگری می‌سپارند.

مدیریت پیج اینستاگرام یک مهارت است. شما اگر بتوانید این مهارت را یاد بگیرید و 4 پیج را در ماه مدیریت کنید، حداقل می‌توانید 3 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشید. البته همانطور که گفته شد بهتر است که این مهارت را به خوبی یاد بگیرید تا بعداً با مشکل مواجه نشوید.

ایده دوم: پشتیبانی از وب سایت ها

این مورد نیز تا حدودی شبیه به ایده اول است. برای این مورد نیز برخی از صاحبان وب‌سایت‌ها، زمان کافی را در اختیار ندارند تا بخواهند از وب‌سایت‌شان پشتیبانی کنند. پشتیبانی از وب‌سایت به مهارت‌هایی نیاز دارد. مثلاً شما باید بتوانید با افزونه‌های مهم وردپرس کار کنید و یا اینکه در برخی موارد، کدنویسی را بلد باشید.

اما در اینجا بیشتر بحث ما همان وب‌سایت‌های وردپرسی است. باید همیشه افزونه‌ها را آپدیت نگه دارید و امنیت سایت را حفظ کنید. در برخی از قراردادهای پشتیبانی از وب‌سایت‌ها، تولید محتوا نیز بر عهده پشتیبان وب‌سایت قرار می‌گیرد که البته در این حالت، طبیعتاً رقم قرارداد بسیار بیشتر می‌شود.

ایده سوم: تولید محتوا (متنی، صوتی یا ویدیویی)

تولید محتوا می‌تواند یک ایده عالی برای کسب درآمد خانگی بانوان باشد. در تولید محتوا، منظور ما فقط محتوای متنی مثل مقاله نیست. بلکه اگر صدای رسا و جذابی داشته باشید، می‌توانید برای بسیاری از کسب و کارها کتاب‌های صوتی یا پادکست تهیه کنید یا اگر کار با یک سری نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها را یاد بگیرید، باز هم می‌توانید برای افراد یا کسب و کارهای دیگر محتوای ویدیویی تهیه کنید.

مثلاً می‌توانید کار با یک سری از اپلیکیشن‌های موبایل را به خوبی یاد بگیرید و سپس برای دیگران محتوای ویدیویی تهیه کنید. اپلیکیشنی مثل KineMaster می‌تواند یک اپلیکیشن عالی برای تولید محتوای ویدیویی در موبایل باشد یا نرم‌افزار ادوبی پریمیر نیز برای کامپیوتر یا لپ‌تاپ بسیار مناسب است.

اما همچنان هم می‌توانید برای وب‌سایت‌ها، محتوای متنی تولید کنید که مثلاً برای یک محتوا 1500 کلمه‌ای، مبلغی در حدود 100 هزار تومان دریافت می‌کنید. البته مجدداً تأکید می‌کنم که ابتدا باید این مهارت‌ها را به خوبی یاد بگیرید و سپس اقدام به کسب درآمد کنید.

ایده چهارم: فروش گل و گیاه آپارتمانی

یکی دیگر از ایده‌های بسیار خوب مخصوص خانم‌ها، پرورش گل و گیاه آپارتمانی و سپس فروش آن از طریق وب‌سایت، تلگرام یا اینستاگرام است. شاید دیده باشید پیج‌هایی که در اینستاگرام به صورت تخصصی گل و گیاه آپارتمانی می‌فروشند. برای اینکار، شاید نیاز به یک اتاق مخصوص داشته باشید که بتوانید آن‌ها را پرورش دهید.

البته می‌توانید در حیاط منزل‌تان هم اینکار را انجام دهید. سرمایه مورد نیاز برای اینکار، آنقدر زیاد نیست و می‌توانید با سرمایه خیلی کم، اینکار را شروع کنید. باید اطلاعات‌تان را از گل و گیاه افزایش دهید و در مورد آن‌ها، در وب‌سایت یا پیج اینستاگرام بنویسید. هر چقدر اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهید، آن‌ها تمایل بیشتری به خرید از شما پیدا می‌کنند.

ایده پنجم: مشاور بارداری و بچه داری

باز هم یک ایده دیگر کسب درآمد خانگی که دقیقاً مختص خانم‌هاست. کار کردن روی این ایده می‌تواند درآمد خیلی خوبی را برای‌تان به دنبال داشته باشد. همه افرادی که ازدواج می‌کنند، بطور معمول پس از چندسال علاقه پیدا می‌کنند تا فرزندانی داشته باشند. اکثر زوج‌هایی که دیده‌ایم، پس از چندسال برای اینکار اقدام می‌کنند.

اما خانم‌هایی که مخصوصاً برای بار اول باردار می‌شوند، نیاز به مشاوره در این زمینه دارند. خیلی از آن‌ها زیر نظر متخصصانی هستند و شاید برای دوران بارداری، آنقدر به افراد دیگر برای مشاوره اعتماد نکنند. اما برای پس از زایمان و بچه‌داری، خیلی از آن‌ها نیاز به مشاوره دارند. اینکه چه کارهایی را برای رشد بهتر فرزندشان انجام دهند، چطور به آن‌ها آموزش دهند، چطور با آن‌ها برخورد کنند و بسیاری موارد دیگر.

اگر خودتان در این زمینه تجربه موفقی دارید، می‌توانید به عنوان یک مشاور در این زمینه فعالیت کنید. برای اینکار هم می‌توانید یک وب‌سایت برای خودتان طراحی کنید و هم اینکه با ساخت یک پیج اینستاگرام، خودتان را به عنوان یک مشاور موفق در این زمینه معرفی کنید.

ایده ششم: فروش عروسک دست ساز

ایده بعدی کسب درآمد خانگی برای بانوان در مورد فروش وسایل دست‌ساز است که در اینجا من به عروسک دست‌ساز اشاره کرده‌ام. فروش این نوع از عروسک‌ها در سطح اینترنت و مخصوصاً اینستاگرام به شدت زیاد شده، اما همچنان تقاضا برای آن بالاست.

برای اینکار هم به سرمایه خیلی زیادی نیازی ندارید و می‌توانید خیلی راحت کارتان را شروع کنید. اگر خلاقیت داشته باشید، می‌توانید عروسک‌های بسیار جالبی را بسازید و آن‌ها را در وب‌سایت یا پیج اینستاگرام‌تان برای فروش قرار دهید. اگر در اینستاگرام عبارت «عروسک دست‌ساز» را جستجو کنید، نتایج زیادی را می‌بینید که می‌توانید از آن‌ها، برای ساخت عروسک‌ها ایده بگیرید.

ایده هفتم مشاغل خانگی پردرآمد: آموزش دادن

در چه کاری تخصص دارید؟ آیا به اندازه کافی در یک حوزه مهارت کسب کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است ادامه این ایده را بخوانید. آموزش، یکی از حوزه‌های پولساز است و همین باعث شده که افراد زیادی، به این حوزه وارد شوند و شروع به درآمدزایی کنند. منظورم از آموزش دادن این است که تخصص‌تان را، در قالب یک یا چند فایل صوتی، ویدیویی یا به صورت PDF، برای فروش قرار دهید.

مثلاً من در زمینه اینستاگرام مارکتینگ تا حدودی تخصص دارم و به همین دلیل، یکی از دوره‌های سایت ما در زمینه کسب درآمد از اینستاگرام است. شما هم اگر در یک زمینه‌ای تخصص دارید که تقاضای نسبتاً خوبی هم برای آن وجود دارد، در این حالت می‌توانید در وب‌سایت یا پیج اینستاگرام‌تان، آموزش‌های تان را بفروشید.

اینکار، حاشیه سود بسیار بالایی را برای شما به همراه دارد. مثلاً اگر شما یک دوره آموزشی دارید و قیمت آن 80 هزار تومان است، با فروش آن به 100 نفر در ماه، می‌توانید حداقل 8,000,000 تومان درآمد داشته باشید.

ایده هشتم: مشاور ازدواج

قبلاً در مورد مشاوره بارداری و بچه داری توضیح دادم. اما ایده الانم در مورد مشاوره ازدواج است. این ایده هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود و همیشه هم می‌توانید از آن درآمد داشته باشید. چراکه بحث ازدواج، هیچ زمان از بین نمی‌رود. برای اینکار باید خودتان تجربه موفقی را در این زمینه داشته باشید.

منظورم از مشاور ازدواج، هم قبل از ازدواج است و هم بعد از آن. همه دخترانی که در شرف برگزاری مراسم ازدواج هستند، دوست دارند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود. شما می‌توانید در مورد تجربه خودتان به آن‌ها مشاوره دهید و راهکارهایی را برای‌شان توضیح دهید تا بتوانند به بهترین شکل ممکن ظاهر شوند. البته این موارد تنها برای قبل از مراسم ازدواج است.

می‌توانید برای نوعروس‌ها نیز مشاوره‌هایی را درنظر بگیرید. احتمالاً دیده‌اید نوعروس‌هایی که بعضاً دچار مشکل می‌شوند و طبیعتاً نمی‌توانند به خوبی ظاهر شوند. شما می‌توانید به آن‌ها مشاوره دهید که قطعاً پس از چندمدت، می‌توانید مشتریان خیلی بیشتری را جذب کنید.

ایده نهم: فروش بدلیجات

بدلیجات هم بازار بسیار خوبی در فضای آنلاین دارد. برخی از بدلیجات به دلیل زیبایی، سادگی و قیمت کم، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم خانم‌ها و هم آقایان، از بدلیجات استفاده می‌کنند. برای ساخت بدلیجات و فروش آن، شما به ابزارهایی نیاز دارید. برای اینکه بتوانید بدلیجات را به صورت اتوماتیک طراحی کنید و بسازید، نیاز به ابزارها و دستگاه‌هایی دارید که باید آن‌ها را تهیه کنید. این شغل جزو مشاغل خانگی هنری مناسب زنان می باشد.

فروش آن‌ها در اینستاگرام، می‌تواند بسیار موفقیت‌آمیز باشد. البته تنها ساخت آن‌ها و قراردادن‌شان در اینستاگرام، نمی‌تواند برای شما فروش بالایی ایجاد کند، بلکه باید برای آن‌ها بازاریابی کنید. منظورم این است که در اینستاگرام، باید رفته‌رفته فالوورهای‌تان را افزایش دهید، محتوای خوبی تولید کنید، اعتمادسازی کنید و … تا بتوانید به فروش مدنظرتان دست پیدا کنید.

ایده دهم: طراحی لوگو

ایده آخر آنلاین کسب درآمد اینترنتی برای بانوان مربوط می‌شود به طراحی لوگو. معمولاً هر کسب و کاری با هر میزان اعتبار، لوگوی مشخصی برای خود دارد که مخاطبان‌شان، آن‌ها را با همان لوگو می‌شناسند. اما لوگوی بعضی از کسب و کارهایی که به تازگی کارشان را شروع کرده‌اند، شاید آنقدر جذاب نباشد و بعضاً ارتباطی هم با کسب و کار ندارد.

به علاوه برخی از کسب و کارها و شرکت‌هایی که می‌خواهند کارشان را شروع کنند، نیاز به یک لوگو دارند تا معرف کسب و کارشان باشد. اگر بتوانید این مهارت را یاد بگیرید، می‌توانید تنها با طراحی یک یا دو لوگو در ماه، تقریباً بالای 8 میلیون تومان درآمد داشته باشید. (من حداقل را درنظر گرفتم)

برای این مورد، باید نحوه کار با برخی از نرم‌افزارها را به خوبی یاد بگیرید و البته باید خلاقیت بالایی هم داشته باشید.